Kundservice

Vad kan vi hjälpa dig med?

kundservice@ip-only.se

Redan fiberanslutna privat- och småföretagskunder med aktiva tjänster i våra öppna nät ska vända sig till sin tjänsteleverantör för felanmälan, frågor och support.

Kontaktinformation

IP-Onlys huvudkontor ligger på Bäverns Gränd 17 i centrala Uppsala. Karta

Vi har även kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Oslo.

Fullständiga kontaktuppgifter finns på IP-Onlys nationella webbplats

Kontaktsida
2018-11-19
|
Kategorier:

Nyheter,

Vallentuna

Byggstatus i östra Vallentuna

Vi beklagar att vi, sedan byggbeslut fattades, inte har kunnat återkoppla till dig med en tidplan för utbyggnaden av din fiberanslutning. Vi har höga ambitioner vad gäller utbyggnaden, men vi ser att vi har varit för optimistiska vad gäller möjligheterna till en bred och snabb fiberutbyggnad i landsbygden. Förutsättningarna är helt enkelt svårare. Det handlar bland annat om insamling av tusentals privata markavtal, försenade tillstånd från Trafikverket, långa avstånd och många markutmaningar.

Under början av 2018 gjorde vi därför en paus i ett antal landsbygdsprojekt för att göra en utvärdering och kvalitetssäkring av våra processer och arbetssätt. Resultatet är en ny arbetsmetod som är bättre anpassad till landsbygdsförhållanden.

Vårt nya arbetssätt innebär att projektering, upphandling av entreprenörer, alla nödvändiga markavtal, tillstånd, korrekt beställningsantal och geotekniska markundersökningar färdigställs för varje enskilt område innan de påbörjas. Det här förbättrade arbetssättet kommer att underlätta byggprocessen samt kontrollen och koordineringen av våra entreprenörer.

Just nu arbetar vi igenom alla landsbygdsprojekt utifrån vårt nya arbetssätt, som bättre matchar de utmanande förhållandena på landsbygden. Allteftersom alla bitar finns på plats för varje enskilt landsbygdsprojekt, så även ditt område, kommer vi att löpande under året att återkomma med tidplaner.

Vi är väldigt stolta över att ha fått ditt förtroende att bygga ut fiber i ditt område och vi gör allt vi kan för att leva upp till det förtroendet. Vi beklagar att återkopplingen kring tidplanen drar ut på tiden, det vi beskrivit ovan ska inte ses som en ursäkt, utan som en förklaring utifrån de utmaningar vi mött på vägen och hur vi har åtgärdat dem för att vi ska komma vidare med fiberutbyggnaden i ditt område.

Till startsidan